he

Friday 31 May 2013

sebuah impian


blogku inspirasiku...!! 

impian yang terlalu byk belom terbebas

setiap manusia ada impian dan harapan dlm idup mereka...
begitu juga dengan pemilik blog ini...
yang suka bermimpi dan tanam impian yg begitu banyak..
namun adakah mimpi itu ataupon impian itu mampu menjadi kenyataan..
ataupun mimpi dan impian itu hanya dongeng dan hayalan..
entah kita tak tahu....
 
impian pertama ku buat org yg kusayangi selamanya..
kedua org tuaku kini yang membesarkanku hingga menjadi seorg anak... 
kini menjadi seorg pelajar...
dengan berkat dan usaha kedua ibu bapa ku kini aku mampu idup seperti yang lain...
aku mampu idup mnjadi seorang pelajar yg kini hanya menunggu segulung diploma...
terlalu byk wang dan tenaga mereka curahkan..
wang duit perbelanjaan..
tenaga menghantar ku kehulu ke hilir...
 
aku tak mampu nak balas segala jasanya...
impian aku untuk mereka berdua...
mampukah aku membawa mereka menunaikan ibadah umrah dan haji...
mampu kah...
itu lah harapan ibu dan bapa...
demi membesarkan kami berlima...
perbelanjaan kami diberikan...
untuknya dikemudiankan...
klo ade rezki lebih mereka pergi...
aku yang berazam dimana aku mampu mencari wang untuk mereka...
aku harus bangkit belaja merealisasikan harapan mereka,,
aku harus berani menempuh idup ini...
percaya diri sendiri ...
aku boleh melakukannya demi impian ini tidak terkubur buat selamanya...
 
just belive in your dream  just belive in yourself
 
 "dengan coretan ini ..harap tiap kali aku baca dapt bangkit semangat aku bila aku jatuh...
mengingatkan akn impian aku terhadap kedua org ku.."
 
 

No comments:

Post a Comment

~uh-oH~
uda baca sila-sila ringnkn jemari anda tok comment ok..!!!!
SmiLe ~